Abstracţii ritmice - Expoziţie de pictură şi grafică

VOI MERGE 0

Alegeti una dintre optiuni:

Imagini

Informații

Data: 2 Iulie - 9 Septembrie 2015

Descriere

După o viaţă de creaţie, de transformări, limpeziri şi cristalizări ale concepţiei despre artă şi aflarea de soluţii plastice personale, Peter Connerth revine la Sibiu (oraşul său natal), pentru a împărtăşi experienţa şi rodul eforturilor sale creatoare în spaţiul geo-cultural de unde a pornit drumul său de artist. Născut la Sibiu, în anul 1939, Peter Connerth a luat primele lecţii de pictură în ulei cu profesoara Frida Binder, la Liceul de Artă. A părăsit ţara tânăr, în anul 1961, dintr-o opţiune pentru libertate, dorinţă de descoperire şi cunoaştere. S-a stabilit în Elveţia, unde, după ce a urmat Şcoala de Artă din Lucerna, activează ca artist şi profesor de pictură. Face lecturi şi studii pasionate de psihologie, filosofie, teologie, vizitează marile muzee europene şi studiază la Salzburg, cu Emilo Vedova. A străbătut apoi, meridianele lumii până în îndepărtatul Orient, iar fiecare călătorie a avut ca intenţie şi scop esenţial, identificarea valorilor fundamentale ale omului, oriunde s-ar afla el şi asimilarea/sublimarea acestor valori în cadrul artei sale.

Are loc acum, pentru prima dată, după mai bine de 50 de ani, „întoarcerea acasă”, cu o expoziţie cu caracter retrospectiv, dedicată locului şi oamenilor de unde a pornit drumul său.

Libertatea căii alese şi sinceritatea faţă de sine, faţă de opera sa şi faţă de spectator, au fost mereu mărci ale personalităţii sale artistice. Peter Connerth a făcut din opera sa „o stare de a fi”, o expresie concretă a trăirilor proprii, prin gestul direct, liber, generat de impulsuri interioare. Sub influenţa picturii gestuale, artistul „îşi pictează sentimentele”, nu şi le ilustrează, lucrările sale devenind astfel emoţie şi trăire, metamorfozate în gest, semn şi culoare, care ne propun un spaţiu vizual pur pictural. Discursul său este astfel guvernat doar de legile limbajului plastic ce dau consistenţă şi coerenţă exprimărilor metaforice, pictorul eliberând forma şi cedând materiei şi culorii poziţia de dirijor al demersului artistic. Creează structuri coloristice complexe, pe care le rezolvă cu un instinct plastic sigur şi o cuceritoare ştiinţă a armoniilor şi contrastelor, transformând culorile vitale într-o multitudine de nuanţări care induc o anume senzualitate rezultată din bogăţia şi consistenţa cromatică.
Pentru etapa actuală de creaţie şi pentru expoziţia de la Muzeul Naţional Brukenthal, artistul consideră emblematice lucrările: Viaţa e mereu pândită de moarte, Sângele martirilor şi Apariţia unui înger. Sunt piese de dense semnificaţii, care ilustrează concepţia sa despre rostul artei în general, şi al artei sale în particular, artă născută din bucuria de a trăi şi din conştiinţa apartenenţei şi integrării fiecărui om în substanţa universală.

„Un tablou este, de fapt, o oglindă a celui care îl priveşte. El va trezi fiecăruia acele emoţii, acele gânduri, acele idei... pentru care este pregătit de propria experienţă.” – spune pictorul, invitându-ne să vizităm expoziţia.

După şase decenii de activitate artistică, pictorul afirmă că este mulţumit de relaţia pe care a stabilit-o cu sine şi creaţia sa: „Am lucrat pentru mine. Am avut norocul să fiu liber, să pot să lucrez cum am dorit eu. Am trăit în şi pentru artă.” … artă pe care astăzi o oferă tuturor, în această incitantă expoziţie personală organizată la Muzeul Naţional Brukenthal.

Cu ocazia expoziţiei Abstracţii ritmice, Peter Connerth va face donaţie de amploare, care cuprinde peste 100 de lucrări de grafică şi pictură, în valoare de aproximativ 400.000 franci elveţieni. Este o contribuţie apreciabilă la patrimoniul de artă contemporană al Muzeului Naţional Brukenthal.

Amplasarea pe hartă

Autentificare

Vă rugăm să introduceți emailul și parola Dvs:

Înregistrare Express

Introduceți adresa de email și parola:
Emailul Dvs este deja înregistrat pe Fest.ro. Doriți să unificați ambele conturi de utilizator?