Semn, simbol, semnificaţie
Imagini
Informații
Descriere
Artista Doina Reghiş Ionescu a studiat pictura monumentală, clasa profesorului Vasile Celmare la Institutul de Arte Plastice „Nicolae Grigorescu”, din Bucureşti. Este membră a Uniunii Artiştilor Plastici din România, filiala Deva.
Ampla sa activitate de creaţie se reflectă în numeroasele participări expoziţionale din ţară şi străinătate, atât în expoziţii personale, cât şi de grup, şi în premiile obţinute (Premiul artistic – Zalaegerszeg (Ungaria) în anul 2000 şi Premiul „FORMA” pentru întreaga activitate, acordat de U.A.P. din România – filiala Deva în anul 2011). Lucrările sale se află în importante colecţii particulare şi muzeale din ţară şi străinătate.Expoziţia Semn, Simbol, Semnificaţie, organizată în spaţiile Muzeului Naţional Brukenthal, este o confirmare a calităţii artei semnată Doina Reghiş Ionescu şi a prestigiului de care artista se bucură în cadrul vieţii artistice contemporane din România.
Cele aproape cincizeci de lucrări aflate pe simeza expoziţiei probează formula de sinteză între pictură şi artă decorativă la care recurge artista, în demersul prin care îşi exprimă personalitatea creatoare.
Într-o descendenţă a celor mai rafinate şi spectaculoase realizări ale decorativismului, cea a Artei 1900, preluând inspirat motive din lumea vegetală şi a entomologiei, cu o preferinţă spre delicatele lepidoptere, Doina Reghiş Ionescu ne invită într-o lume a vitalităţii şi energiei, a creşterii şi devenirii, a frumuseţii şi metamorfozei, a substanţei vitale însăşi, exprimată în ritmicităţi elegante ale liniei şi formei, delicate stilizări, contururi preţioase de bijutier, cărora li se suprapun câmpuri cromatice rafinate.
Recunoaştem în creaţia Doinei Reghiş Ionescu originalitatea viziunii artistice şi, în acelaşi timp, respectul pentru tradiţie şi istorie, dar şi pentru disciplina formală, generatoare de opere de artă autentice.
Referindu-se la opera sa, artista spune: „Demersul meu creator este ataşat valorilor vieţii, el este sensul prioritar şi permanent. (…) Aspiraţia spre armonie, echilibru şi culoare îşi găseşte expresia în suita de compoziţii amplu elaborate, reprezentând structuri cu valenţe estetice şi noi conotaţii ideatice. Alcătuirile compoziţionale bogate în elemente mărturisesc elanul cu care am încercat să redau cât mai mult din frumuseţea acestei lumi. De cele mai multe ori am depăşit vizibilul surprinzând organizarea lăuntrică a lumii şi mişcarea care generează fenomenele sale. În demersul meu creator am pătruns imaginar şi simbolic şi în lumea anumitor epoci istorice. Prin diversitatea formelor şi a motivelor ce semnifică primatul spiritului asupra materiei se evidenţiază propriile momente de intensă concentrare lăuntrică.”